zondag 5 maart 2017

Workshop meanderen.

De afgelopen 2 weken ben ik op dinsdag middag naar een workshop meanderen geweest. Deze werd gegeven bij onze plaatselijke naaimachine handelaar. Dat is mooi makkelijk want als er dan iets aan je machine mankeert kan hij gelijk even kijken. En zo gebeurde het dat bij de eerste les mijn machine aan alle kanten luste. De springvoet deed zijn naam eer aan en sprong tot 4x toe van de machine af. Kortom een drama. Het eerst uur deed ik niet anders dan de machine op nieuw inrijgen spoeltje in en uit de machine draadspanning veranderen etc. Uit eindelijk ging het goed met een andere springvoet.
Allemaal lussen.
En nog meer lussen. Uiteindelijk is het goed gekomen maar ik had geen leuke middag. 
Toch nog goed gekomen. De tweede dinsdag gingen we met verschillende materialen werken. Wonderlijk genoeg deed mijn machine het prima. Springvoet bleef zitten en geen enkele lus had ik toch nog een leuke middag en ook nog wat opgestoken. We borduurden een handdoekje en maakten een kanten bloem met gebruik van Avalon. Te vergelijken met soluvlies.    
Geen idee wat ik met dat draden lapje moet doen. De bloem kan ik nog wel eens ergens toepassen.
Het handdoekje met mijn naam er op. Vandaag maar eens een begin maken met een nieuw quilt daarover volgende keer meer.

4 opmerkingen:

  1. Annet wat leuk dat je een blog begonnen bent. De draadjes met soluvlies heb ik bij een vriendin gezien. Zij had ze verwerkt in een quilt. Niet mijn ding maar toch een leuk geheel.
    Ik moet ook weer eens schrijven maar geen inspiratie. Misschien na het quiltweekend. Succes met bloggen! Tot gauw.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Welkom in de blogwereld. Gezellig weer een nieuw blog om te lezen. Goed van je dat je hebt volgehouden met die workshop! Ik had het bijltje erbij neer gegooid denk ik!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat Leuk, zo'n cursus meanderen, alleen zo jammer dat de eerste les niet helemaal goed ging 😐
    Leuk, je handdoekje met je naam er op.
    Fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn dat het toch nog goed gekomen is! Veel plezier met meanderen��

    BeantwoordenVerwijderen